Metzeler Cégtörténet

1863 - 1889

metzeler-history-robert-friedrich-metzeler

1873 R.F. Metzeler

1863 – Robert Friedrich Metzeler megnyitotta kereskedelmi cégét, ami  gumikat és  elasztikus termékeket árult Münchenben, Németországban. A korai Metzeler termékek között találhattunk technikai, orvosi cikkeket, sportfelszereléseket, játékokat, víz- és szélálló ruhákat.

1871-ben a Metzeler megalapította első gumigyárát a Schwanthalerstrasse-n
1887-re a gyár kapacitása már képtelen volt kielégíteni az igényeket, így új gyárat építettek. Köszönhetően az új eljárásoknak, az India gumi feldolgozása forradalmasítva lett, ami garantálta a szabadalmat erre a folyamatra.



1890 - 1899

metzeler-history-1890-1899-muenchen

Az első gyár Németországban, Münchenben

 

1890 -ben a Metzeler vezetővé vált a növekvő légiparban azzal, hogy kifejlesztett egy többszintű gumigyártási rendszert vászon és pamut anyagokra. Ezt a terméket használták a léggömbök, léghajók és légi járműveknél.

1892 -ben a Metzeler fontos szerepet játszott a bicikligumi, motorgumi, autógumi fejlesztésben is.



1900 - 1939

metzeler-history-1900-1939

 

 

1906 - Gumiabroncs  termékek

1933 - Metzeler  lenyűgöző teljesítményt ért el a gumiabroncs gyártásban azzal, hogy elkészítette az első használható gumiabroncsot, amihez az új szintetikus  gumit, a ‘bunát’ használta

1937 - Felállította a legmagasabb motoros világrekordot 279,5 km/h-val



1940 - 1959

metzeler-history-1940 - 1959

1951 -Hirdetés

1945
  -A világháború alatt a gyár teljesen le lett rombolva. Újjáépítése azonnal megkezdődött, majd az elkövetkezendő években a hagyományos gumigyártáson kívül más termékek fejlesztésével is foglalkozott, úgy mint a technikai gumi szegmens és a szabadidő-piac.



1960 - 1979

metzeler-history-1960-1979

1965 - Metzeler verseny szolgáltatás

1974 - Az első alacsony profilú gumiabroncs a 80-as és 90-es sorozatú termékek között

1978 - Európában az első belső nélküli gumiabroncs kifejlesztése

1978/1979 - A gazdasági helyzet miatt, a Metzeler megváltoztatta cégének profilját és kizárólag motorgumikat kezdett el gyártani.
A müncheni üzem bezárt, az összes gyártást áthelyezték a második Breuberg gyárba, Odenwaldba.



1980 - 1989

 

1983  -Fejlődik a Metzeler övrendszer

1982  -Metzeler kifejlesztete az első futófelületet keresztirányú barázdákkal, kivéve a megszokott hosszában barázdált ME 33 Laser-t

1983  -A Metzeler bemutatja az első kereszt redőzésű gumiját kevlar szíjjal a tömegtermelésnek, ami elvezet az “MBS” – Metzeler Belt System bemutatásáig

1986  -A Metzeler 1986 január elsejétől a Pirelli Group tagja. A két különálló cég egyesülési szakasza némi időbe telt, 1989 -ben a Pirelli megalapította Metzeler Reifen Kft-t. Ugyanebben az évben a Metzeler bemutatta nyíl mintájú parabolikus gumiját hátsó kerékre, a ME 1-et.

1987  -A Metzeler kibocsátja az első kova futófelületét motorgumik számára, aminek neve “CompK”.



1990 - 1999

metzeler-history-1990-1999
metzeler-history-1996

1994  -Világrekord – Nardo, Olaszország

1992  -Metzeler bemutatja a világszinten első, nulla fokos acélövvel felszerelt radiális hátsó gumiabroncsát – a ME Z1-et.

1994  -A Metzeler felállítja a motoros világrekordot 24 órára 246 km/h-val.

1995  -A Metzeler Qyality Management System-et certifikálták a DIN EN ISO 9002 által.

1996  -A Metzeler kifejlesztette első nulla fokos acélövvel felszerelt, első kerékre való gumiabroncsát. A ME Z4 volt az első világszerte, ami a forradalmi acélöves radial technológiával lett felszerelve.



2000 - 2002

metzeler-history-2000-2002

A Metzeler bemutatja legújabb radial verseny gumiját

2000  -A Metzeler, hogy kielégítse a felhasználók igényeit világszerte, bemutatja az új Metzeler ME 880-at 240/40 R 18 méretben.
243 mm-es szélességével ez volt a világ első legszélesebb motorgumija, ráadásul a szabadalmaztatott nulla fokos acélöves technológiával készült.



2003 - 2004

metzeler-history-2003-2004

2003  -széles – szélesebb – XXL

2003  -Hogy haladjon, valamint kövesse a sport-touring motorok evolúcióját, a Metzeler bemutatja új termékét a szegmensben: a Roadtec Z6-ot.

2004  -A Metzeler folyamatosan kutatja a különböző utakat, hogy fejlessze teljesítményét annak érdekében, hogy még inkább megközelítse a tökéleteset. A tökéletesség ezen keresése az, ami elvezetett az új Road Racing gumiabroncs vegyületéhez, a Racetec K-hoz.



2005 - 2006

metzeler-history-2005-2007

2005 szenzációs visszatérés az Enduro WM-hez

2005  -A piacon bemutatkozik a hihetetlenül supersportos gumiabroncs a SPORTEC M3, és a rendkívül sikeres Enduro F.I.M gumiabroncs, az MCE 6Days Extreme, ami a World Champion Factory Team által let kifejlesztve. Továbbá bemutatkozik még az új Lasertec közepes méretű motorokra, a pre-vintage modellek, és az új robogóra való gumiabroncs, a Feelfree.

2007  -A Metzeler megújítja az Enduro Street szegmensét a Tourance EXP létrehozásával, ami az első Enduro Street elsőkerék gumi nulla fokos acélöves technikával. A Metzeler a robogó szegmensben is növelni akarja jelenlétét a Feelfree Wintec-el, ami nagy teljesítményű robogókra lett kifejlesztve, a Metzeler Wintec nyomán az új Metzeler Winter Technology hideg időre specializálódott, hogy még inkább szabadabbnak érezhessék magukat a motorosok.



2008 - 2009

metzeler-history-2008-2009

2008 Wintec-Lunch

2008  -A Metzeler  bemutatja az első M+S négyévszak gumiját robogókra: az új Feelfree Wintec eltűnteti szezonális jellegét a robogónak. Egyik legnagyobb erőssége: biztonságos tapadás hideg és nedves körülmények között is.
Továbbá a ME880 rendelésre készített gumiabroncsai különböző Harley-Davidson modellekre elérhetőek alfa-numerikus verzióban is.

2009  -Kölcsönhatás technológia: Lehetővé teszi a legjobb teljesítményt motorozási stílus szerint. Az újonnan szabadalmaztatott kerékváz különböző  nulla fokos acélöv nyomatokkal megújítja az izgalmas Racetec vonalat.
Ez a technológia a
Metzeler Sportec Interact™ M5 és a Roadtec Z8 Interact™ modeljeire lett fejlesztve, a legmagasabb teljesítményt és motorozási biztonságot nyújtja magas minőségben a supersport és a sport-touring szegmensben.



2010 - 2012

metzeler-history-2010 - 1012

2012  Az első alkalom, amikor a Metzeler kettős vegyületet (bi-compound) keveréket használ

2010  -Az új Super Moto gumiabroncs a Racetec SM lekörözi elődjét a versenyszférában, miközben megalkotja az új Racetec Slick CompK-t amatőr motorosoknak

2012  -A Roadtec Z8 Interact kifinomult verziója, amit eredetileg 2010-ben dobtak piacra, rengeteg nemzetközi magazin tesztjén elsőként szerepel. Az új (M) és (O) specifikációjú hátsó kerék már tartalmazza a bi-compound keveréket, valamint a megújított első kerék 100% silica vegyületből készül.



2013

metzeler-history-2013-2015

2013 ban a Metzeler három új terméket dob a piacra:

1) Tourance Next-et, egy közúti enduro gumiabroncsot

 

2) Karoo 3-at terep kalandoroknak

 

3) ME 888 Marathon Ultrát utolsó generációs vevőinek.



2014 - 2015

metzeler-history-2014-2015

2014 az új Racetec RR teljes siker az Isle of Man TOURIST TROPHY-n

2014 -A Metzeler vezetői összesen 11 dobogós helyet könyvelhettek el.

2014 -A Sportec M7 RR piacvezetése, azonnal tesztnyertes lett a Motorrad (DE) magazinban.

2015. 03.23. az olasz vállalat a Pirelli 7,1 milliárd euróért a Chem Chinához vándorol.

2015 -Roadtec  Z8 Interact újra teszyertes a Motorradnál (De).

2015 -Sportec M7 RR veretlenül a legjobb szupersport kerék a Motorrad (DE) és a PS (DE) magazinok szerint.



2016 - 2017

2016 szeld az utakat a Roadtec 01-el

2016 a Roadtec 01 piacvezetése, a sport-túra generació leggújabbja a Metzelernél.
Köszönhetően az Interact technológia továbbfejlesztésének, valamint a legmodernebb technikák alkalmazásának, a Roadtec 01 első helyezést ért el 2016-ban az MSC-nél, valamint megynyerte a sport-túra tesztet is a Motorrad magazinnál (DE). Ez a siker az MSC-nél 2017-ben újra megismétlődött.

2017 -A Sportec M7 RR szupersport kerék az elmúlt években nagyon sok tesztet megnyert, és 2017-ben a PS magazin legszigorúbb kritériumainak is megfelelt, kiemelkedeően első helyezést ért el.

2017 -A Sportec Street, az új diagonál szupersport kerék piacvezetése. Direkt a nagyon népszerű kisméretű motorokra 



2018 - ...

...