Roadtec™ 01


A SPORT TÚRA VILÁG VÁLTOZIK

SZELD AZ UTAKAT A ROADTEC™ 01-EL

- A ROADTEC™ 01 a legújabb fejlesztése a Metzeler túra

  gumiabroncsoknak, fókusza a növelt tapadáson van nedves 

  úton és alacsony súrlódású felületeken, növelt élettartam, széles

  alkalmazhatósági különböző motorokhoz, motorozási

  stílusohoz és feltételekhez. Jelenkori válasz a jövő kihívásaira!

A TERMÉK FŐ JELLEMZŐI

- NÖVELT TAPADÁS A MOTOROZÁSI ÉLMÉNYEK SZÉLES SKÁLÁJÁN

A teljesen új gumiabroncs minta, párosítva azokkal a vegyületekkel, amik a tesztgyőztes  ROADTEC™ Z8 M/O-ból alakultak ki, növelik a mechanikus tapadást és lehetővé teszik a magabiztosság  és biztonság érzését motorozás közben

 


- KITERJESZTETT ÉLETTARTAM & TELJESÍTMÉNYÁLLANDÓSÁG

Új profil (nagyobb és rövidebb érintkezési felület), a fejlesztett vegyülettel együttműködve gondoskodik a kitűnő termékélettartamról.

A barázdák geometriája és elhelyezése garantálja a hosszú ideig tartó teljesítményt

- NÖVELT PONTOSSÁG ÉS MOTOROZÁSI KOMFORT

A szerkezeti elemek finomhangolása és a METZELER INTERACT™ technológia elősegíti az alkalmazkodó viselkedést a motorozási szituációk széles körében.


Méretek

 

Elsö méret Különleges verzió Jegyzet
17  120/60 ZR17 M/C (55W) TL    
       120/70 ZR17 M/C (58W) TL    
       120/70 ZR17 M/C (58W) TL HWM HWM = Heavy Weight Motorcycles / Nehézsúlyú motorkerékpárok  
19  110/80    R19 M/C    59V  TL Trail
Trail = Túraenduró  
       120/70 ZR19 M/C   60W  TL Trail Trail = Túraenduró  

 

Hátsó méret Különleges verzió Jegyzet
17  150/70   R17 M/C   69V  TL Trail  Trail = Túraenduró  
       160/60 ZR17 M/C (69W) TL    
       170/60 ZR17 M/C   72W  TL Trail Trail = Túraenduró  
       180/55 ZR17 M/C (73W) TL    
       180/55 ZR17 M/C (73W) TL HWM HWM = Heavy Weight Motorcycles / Nehézsúlyú motorkerékpárok  
       190/50 ZR17 M/C (73W) TL    
       190/50 ZR17 M/C (73W) TL HWM HWM = Heavy Weight Motorcycles / Nehézsúlyú motorkerékpárok  
       190/55 ZR17 M/C (75W) TL    
       190/55 ZR17 M/C (75W) TL HWM  HWM = Heavy Weight Motorcycles / Nehézsúlyú motorkerékpárok  

TL = Tubeless / Tömlő nélküli

Diagonál gumiabroncs

Elsö méret Különleges verzi Jegyzet
17  110/70 -17 M/C 54H TL Elérhető 2018 áprilisától ÚJ
      100/80 -17 M/C 57H TL Elérhető 2018 augusztusától ÚJ
18  100/90 -18 M/C 56H TL Elérhető 2018 áprilisától ÚJ
       100/90 -18 M/C 56V TL Elérhető 2018 augusztusától ÚJ
       110/90 -18 M/C 61V TL Elérhető 2018 augusztusától ÚJ
19  100/90 -19 M/C 57V TL Elérhető 2018 áprilisától ÚJ
       3.25 -19 M/C 54H TL Elérhető 2018 augusztusától ÚJ
Hátsó méret Különleges verzi Jegyzet
16  130/90 -16 M/C 67V TL Elérhető 2018 augusztusátó ÚJ
17  130/70 -17 M/C 62H TL Elérhető 2018 áprilisától ÚJ
       130/80 -17 M/C 65H TL Elérhető 2018 augusztusátó ÚJ
       130/90 -17 M/C 68V TL Elérhető 2018 áprilisától ÚJ
       140/70 -17 M/C 66H TL Elérhető 2018 augusztusátó ÚJ
18  110/90 -18M/C 61H TL Elérhető 2018 augusztusátó ÚJ
       120/90 -18M/C 65V TL Elérhető 2018 áprilisától ÚJ
19  3.25 -19 M/C 54V TL Elérhető 2018 augusztusátó ÚJ
       4.00 -19 M/C 64V TL Elérhető 2018 augusztusátó ÚJ

TL = Tubeless / Tömlő nélküli


Kérelem

TAPADÁS

KEZELÉS

TÁVOSÁG

NEDVES TAPADÁS

KÉNYELEM



Gumiabroncs Tulajdonságok

KELLÉKEK HATÁSOK  ÉRTÉKEK
 Magas keresztirányú futófelület kialakítás  Növelt mechanikus tapadás Nagyobb biztonság motorozás közben nehéz terepeken is
 Nagyobb és rövidebb érintkezési felület  Csökkentett gumi elhasználódás  Motorozz hosszabban, motorozz messzebb!
Fejlesztett vegyület megoldás Csökkentett gumi elhasználás, tapadás, ahol csak számít Motorozz hosszabban, motorozz biztonságosan!
Szerkezeti elemek hangolása Kiegyensúlyozott merevség/flexibilitás a gumiabroncs körvonala mentén Stabilitás, pontosság, kiszámíthatóság a motorozásban

Teszteredmény

MOTORRAD (Németország) 13/2016

Arany díj az új hosszútávú-sokoldalú METZELER-nek: a Roadtec™ 01 megnyerte az aktuális „MOTORRAD“ összehasonlító tesztet, félelmetesen nedves és mindennapi teljesítmények között is. „Extrém gyors válaszviselkedés“, “kanyarodási stabilitás“ és „biztonságos érzés“ – csak néhány tulajdonság, amit a szerkesztők a „MOTORRAD“ szakmai cikkében az aktuális túrakerék teszten (2016/13) az új METZELER Roadtec™ 01-ről írtak. A METZELER Roadtec™ 01 első kereket (180/55 ZR 17) a hosszútávú sztár, Honda CB 1000 R-en, a műszaki szakértők a legkeményebb tesztelés alá vetették. Ezen a METZELER 232 pontot elért a 250-ből, és magabiztosan hagyta hátra három versenyzőtársát a teszt ezen pontpozíciójával.

Dicsérő szavak az autópályán végzett tesztelés után: „Már az első métereken az új túragumi megmutatta extrém gyors válaszreakció képességét. Azonnal érezhetőek a tapadás tartalékai is benne.”

Ezen kívül a METZELER a legjobb pontokkal szerepelt a kanyarodási stabilitás vizsgálatakor, a maga „nagyon sportos haladásával” és mindezt „rendíthetetlen semlegesség”-el teszi, írja a „MOTORRAD” Testteam-je. Nem kevésbé eufórikus győzelme a Metzelernek nedves körülmények között. Így ír a „MOTORRAD”: már az elődjével a Z8 Interact-al is nagy dobást tett a METZELER. A Roadtec™ 01  esőben még egy lapáttal rátesz erre, és tesztünkön a legjobb tapadással brillírozott.“  Mindezek mellett a METZELER-nek rendkívül jó a kanyarodási képessége, és a győztes kerék  kiegyenlíti kanyarodási gyorsulást, ami így mindig biztonságos érzést ad. A végkövetkeztetés az újonnan tesztelt kerékről egyértelmű: „A Túrateljesítményben az új Metzeler Roadtec™ 01 vezető, egy sportos, mozgékony országúti gumi, extrém jó tapadással nedves időben is.“



Motorrad & Reisen Toptipp (82/2017)

Jófajta túragumi kanyargásokhoz száraz és nedves időben; az első és hátsó kerék futási teljesítménye nagyon különböző.



Műszaki előírások

MEGNÖVELT TAPADÁS A MOTOROZÁSI ÉLMÉNYEK SZÉLES SKÁLÁJÁN


- A ROADTEC™ 01 elképesztő tapadást képes elérni a legkülönbözőbb útfelületeken, különböző időjárási és hőmérsékleti körülmények

  között, még a 2015-ös tesztgyőztes ROADTEC™ Z8 M/O-t is lepipálja. Mindez páratlan motorozási magabiztosságot jelent

  bedőlésnél, fékezésnél, és gyorsulásnál mind városi és helyközi terepen, valamint autópályán.

Ami lehetővé tette, hogy ilyen magas szintjét érje el a biztonságnak ezek között a különböző feltételek között, az köszönhető az új

  gumiminta megalkotásának, az új profilnak és a dual vegyületű rétegeknek a hátsó kerekeken.

- A ROADTEC™ 01 futófelület mintát jellemzik a nagyszámú barázdák, amelyeknek fejlesztése keresztirányú a forgásirányra, azzal a

  haszonnal, hogy növeli a gumikeverék mechanikus tapadását az utakon. A keresztirányú barázdák haszna sok különböző körülmény

  esetében megmutatkozik: nedves és hideg időben való motorozásnál, könnyű súlyú motorok használatakor, hosszabb országutakon,

  vagy nyári  nagy túramotorokon való motorozás közben. A futófelület minta szintén garantálja a ROADTEC™ Z8 M/O-hez képest a

  nagyobb vízelvezetést, köszönhetően a barázdák elhelyezésének és a geometriának, ami jól be lett hangolva, arra is ha a motor bedől

  vagy egyenesen halad.

- ROADTEC™ 01 profil és kettős vegyület fontos szerepet jártszik abban, hogy célját biztonságban elérje, tapadás és motorozási

  magabiztosság: a hátsó keréken rövidebb és nagyobb érintkezési felület…

  Magasabb számú futófelületi mintát tartalmaz, ezért megnövekedett hatékonyság jellemzi.

  Nagyobb szakaszon tartalmaz teljes kovasav vegyületet, ami lehetővé teszi a legmagasabb kémiai tapadást nedves és nehezen

  tapadó útfelületeken.

  Dual-vegyület rétegek az első kerekeken, a kerék centrális vonala magas kovasav tartalommal, feketeszénnel keverve, hogy növelje az

  élettartamot és stabilitást, miközben az oldalak teljes kovasav vegyületet tartalmaznak, amik remek kémiai tapadást biztosítnak a

  még nehezebb terepeken is, nedves és kopott aszfalton. A középvonal, körülbelül 30%-át fedi a gumiminta szekciónak, a maradék 70%

  full-kovasav vegyület egyformán eloszlik a két oldal között. Az első kerekek teljesen full-kovasav vegyületből készülnek, olyanból, mint

  amiből a hátsó kerekek oldalai, annak érdekében, hogy kitűnő kémiai tapadást biztosítson összejátszva a mechanikai tapadással, amit

  a futófelületi minta biztosít. Az ugyanolyan vegyület az első gumin és hátsó gumi oldalán szintén segít a homogén kapcsolati

  érzésben a motorozónak.


KITERJESZTETT ÉLETTARTAM & TELJESÍTMÉNYÁLLANDÓSÁG


- A ROADTEC™ 01-re jellemző a megnövelt élettartam (a ROADTEC™ Z8 M/O-hoz képest), amit a profilnak, összetevőknek és

  szerkezeti elemeknek köszönhetően nyert el.

  A hátsó kerekeken a rövidebb és nagyobb kapcsolat együttműködik a Metzeler által szabadalmaztatott Interact™ technológiával, ami

  3 előnnyel jár:

  Csökkenti a súrlódást, ami akkor hat a gumi felületére, amikor a vegyület elillan az érintkezési felületről (ecset hatás).

  A rövidebb érintkezési felület azt jelenti, hogy a futófelület minta minden pontja kapcsolatban marad a talajjal egy rövidebb távolságon,

  a gumi minden egyes fordulatánál.

  Segít eloszlatni a feszültséget, amit a motor súlya, és a súrlódási erő okoz a kerék magasabb felületein.

- Egy fontos hozzátevő, hogy a kerék elérje a cél élettartamát, a vegyület rétegekből adódik, ami a hátsó kerekeken lévő centrál

  vonalban az erre kitalált kovasav és feketeszén formula. A barázdák gondos elhelyezése követi a kopási vonalat, amit a súrlódás okoz

  a felületi minta és az aszfalt között, lehetővé teszi, hogy megóvja a termék minőségét és előnyeit a termékr egész élettartama alatt.


NÖVELT PONTOSSÁG ÉS MOTOROZÁSI KOMFORT


A ROADTEC™ 01 fókusza, hogy gondoskodjon a motorozási stabilitásról, kényelemről, és kezelhetőségről a naked, sport és túra motoroknál. A METZELER által szabadalmaztatott INTERACT™ technológia, változatos 0° acélöv rétegekkel bevonva, visszafogja a rázkódást és vibrálást, amit a dinamikus erő okoz a motoron. Ezek a hatások a motorostól jönnek (bevéve a kanyart, fékezésnél, gyorsulásnál, amikor megmozdítja testét az ülésben…) és a talaj felől (talaj felületek rendellenességei, foltok, gödrök, csatornafedelek, kőburkolatok…)

Hogy ellenálljon ezeknek a megmozdulásoknak, a gumiabroncs szerkezetében egy feszültségi csúcs van, a közép oldal vonal hajlatnál, ami fokozza a pontosságot, miközben növeli a tapadást és a kapcsolati érzést. A gyengébb feszítés a gumiabroncs széleihez közel, a fexibilitás különböző fokozatait nyújtja, a futófelület minta amennyire csak lehet másolja az aszfalt mikro-egyenetlenségei, ebből kifolyólag növekszik a tapadás és a kapcsolati érzés. Az alacsonyabb övfeszesség a központi rész körül (összehasonlítva a közép oldal területtel), összejátszva a felületi minta kialakításával, valamint a geometria segítenek visszafogni a vibrációt és gödröket, elszállítani a feszültséget az oldalfalakon keresztül.


NEHÉZSÚLYÚ MOTOROK (HWM) VERZIÓ


- A HWM speciális gumifajta („Heavy Weight Motorcycles“) a ROADTEC™ 01 teljesítménynek egy szélesebb skáláját nyitja meg a

  motorosok számára.

- Ezeken a modelleken, a HWM változatra jellemző a növelt stabilitás, a rezgés intenzitásának és időtartamának csökkentése által, amit

  az út szabálytalanságai és a kormányzási manőverek okoznak. Megkülönböztethető köszönettel a “súly” ikonnak a termék neve

  mellett, a gumi oldalán, a növelt stabilitás a HMW keréken 2 rétegű váz alkalmazásával lett elérhető, ahol a standard hátsó gumin csak

  egyréteg van.

  HWM első gumi változat ugyanazt a 2 rétegű vázszerkezetet kapta, mint a standard változat, de megerősítve merevebb vázanyaggal

  és az oladalfal szerkezettel, plusz az alig különböző vegyület recepttel.


Videók