Metzeler gumiabroncs szerkezetek


Közelebbi betekintés a Metzeler technológiába

Diagonál gumiabroncs
Szintén ismert mint konvencionális, vagy cross-ply gumiabroncs. 
A gumi szerkezete vázból épül fel, ahol sebességtől, vagy terheléstől függően kettő vagy három réteg fedi egymást. 
Minden réteg textilszálakkal van bevonva és beépítve a gumiba, ezek a bevont keresztezések azért lettek megalkotva, hogy megadják elvárt dinamikus karakterét a guminak.

metzeler-diagonál-gumiabroncs


Diagonál-öves gumik

Ennek a fajta keréknek a szerkezete konvencionális vázat és övet is tartalmaz, két vagy több keresztezett réteggel.
A váz és öv közti különbség megadja a feltételeket a különböző célokhoz, amit el szeretnének érni velük.  Ezt szolgálják a különböző anyagok is, amiket használunk: az öv általában aramid szálakból készül, küldetése pedig, hogy megakadályozza a dinamikus deformációt, amit a centrifugális erő okoz (megakadályozza a gumi „növekedését“ magas sebességnél), miközben a váznak biztosítania kell a gumi merevségét és teherbírását.



Övvel szerelt gumi radiál vázzal

A legnagyobb különbség a diagonál-öves gumiabroncshoz képest a váz szerkezetéből adódik, ami ebben az esetben sugaras.
Ez azt jelenti, hogy szálai sugarasan vannak a kerék körül, egyik a másik után. Ezen a módon alacsony szekciójú kerekek is létrejöhetnek, nagy előnyt nyújtva ezzel a kanyarodási stabilitásnak, nem csökkentve a súly és gyorsasági teljesítményt.
Extrémen merev, ami megengedi, hogy összhangba hozza az övet kanyargós helyekkel, változatos szintjeit nyújtva a merevítésnek válltól fejtetőig.



0° acélöves gumi radial vázzal

Szabadalmaztatott Metzeler technológia első és hátsó kerékre, sugaras vázat és egyrétegű övet használva acél szálakkal.
Ha a kerék forgásirányára gondolunk, az öv a váz körül forog majdnem 0°-os szöget bezárva.
Az acél használatának előnye, hogy extrémen magas merevséget kölcsönöz, és lehetőséget ad a kanyargós utakon való haladáshoz, hozzájárulva különböző szintű merevséghez vállaktól a fejtetőig.